Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Radiojournalistiek.
Author:
ISBN: 9062834639 Year: 2005 Publisher: Bussum Coutinho.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Radiojournalistiek is het eerste Nederlandstalige basisboek op dit vakgebied. Het leert de journalist (in spe) alles over het vak van bureauredacteur en verslaggever voor de radio. Radio is snel, kan informatie en emoties direct overbrengen en is tegelijk ook anoniem en intiem. Bij radionieuws heb je te maken met meerder deadlines per dag. Hoe ga je als journalist met deze zaken om? Met dit boek leert de lezer stap voor stap de benodigde vaardigheden in praktijk te brengen.


Book
A dictionary of communication and media studies
Authors: ---
ISBN: 0340574259 9780340574256 Year: 1993 Publisher: London [etc.] : Arnold,


Book
Fundamentals of media effects
Authors: --- ---
ISBN: 9781577667858 Year: 2013 Publisher: Long Grove (Ill.) : Waveland Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mass media's potential to influence audience beliefs and behavior is a subject that has long fascinated scholars and the general public. The ongoing interest and concern are reflected in the common tendency to blame "the media" for many of society's problems. This extensively revised and updated edition cuts through popular notions of presumed effects to provide a balanced, informed, up-to-date treatment of the media effects literature. The clear, compelling presentation, illuminated by dozens of new photographs, equips readers with a fundamental understanding of the history, theoretical underpinnings, and current status of media effects research knowledge that will help them navigate in a media-saturated environment. Several outstanding elements distinguish the Second Edition of Fundamentals of Media Effects. New chapters explore the impact of computer/video games, the effects of the Internet and social networking sites, and the way mobile communication devices have transformed the way we live. An extensive new chapter on children's educational television describes the considerable body of research that supports positive effects like language development and flexible-thinking skills. Framing studies are covered in a separate chapter where they are distinguished both theoretically and experimentally from agenda setting and priming. Finally, the authors provide overviews of classic and current research studies in an invaluable feature called "Research Spotlight," which enable readers to envision how theories translate into research.


Book
Media-ethiek : morele dilemma's in journalistiek, communicatie en reclame.
Author:
ISBN: 9789001809256 Year: 2012 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de belangrijkste onderwerpen op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(wetenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van media, communicatie en reclame. De volgende kwesties komen onder meer aan de orde: Wanneer mogen journalisten betalen voor exclusieve informatie? Waar liggen de morele en juridische grenzen van de vrijheid van meningsuiting? Waar liggen de grenzen bij digitale manipulatie van nieuwsfoto's? Welke morele vragen worden opgeroepen door de burgerjournalistiek, bijvoorbeeld zoals die wordt beoefend door bloggers? Is met criteria als goede smaak, fatsoen en goede zeden nog te werken in een pluriforme samenleving als de onze? Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele kennis- en discussievragen.


Book
Persberichten schrijven in 20 stappen
Author:
ISBN: 9013004482 Year: 2003 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje geeft antwoord op de belangrijkste vragen die u uzelf moet stellen én die journalisten u zullen stellen: Is een bepaald onderwerp wel publicabel, wat is eigenlijk nieuws en hoe kunt u dit aantrekkelijk opdienen? Hoe gaat u verder met de tekst, wat voor kop zet u boven het persbericht en wat doet u als het persbericht eenmaal de deur uit is? Al deze stappen zijn voorzien van duidelijke voorbeelden van hoe het moet (en hoe het niet moet).


Book
Media studies : texts, production and context
Authors: ---
ISBN: 9781405858472 Year: 2009 Publisher: Harlow Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This groundbreaking and innovative introduction to Media Studies will afford undergraduate and mature students a comprehensive overview of the subject area. It will set students firmly on course to be critical, informed and canny operators within the discipline. The text is pedagogically rich and covers a wide range of topics from the history of media right through to coverage of new media. The text interweaves theory, practice, and professional issues throughout, and will engage the reader fully with the principal issues, challenges and paradigms in the discipline. Through a breadth of reference and support resources, students will activley grapple with a variety of media at both a practical and intellectual level. Students will emerge with a broad range of perspectives, a strong conceptual sense of the area and a firm foundation to take a critical approach to their studies at higher levels. Media Studies: texts, production and context will be essential reading for undergraduate and postgraduate students of media studies, cultural studies, communication studies, film studies, the sociology of the media, popular culture and other related subjects.


Book
Copyright : auteursrechtelijke aspecten in de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9013018793 Year: 2004 Volume: 35 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In begrijpeljke taal wordt op een rij gezet tegen welke juridische problemen men in de praktijk op kan lopen. Wat is plagiaat? Wanneer mag ik iets overnemen uit een andere uitgave? Wat moet er in ieder geval geregeld worden met fotografen, ontwerpers en tekstschrijvers? Kortom al die zaken waarvan je eigenlijk liever zeker weet, om claims te voorkomen.


Book
Issuesmanagement in kort bestek : regie van de publieke opinie
Author:
ISBN: 9013021360 Year: 2004 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kweek je vertrouwen in de samenleving voor je organisatie? Door middel van van Issuesmanagement kun je de publieke opinie regisseren. Die publieke opinie is lang niet altijd mals, lang niet altijd redelijk en lang niet altijd terecht. Issuesmanagement is daarom een belangrijk taakgebied van 'communicatie'. ¬Issuesmanagement is langetermijnbeleid. Veenbrandjes als mediahypes zijn zó aangestoken, maar dan hebben we het over crisiscommunicatie. Waar het bij issuesmanagement om gaat zijn de doorsmeulende branden van de publieke opinie. Moeten we ze blussen? Moeten we ze juist aanwakkeren? En hoe regis-seren we dat? Resultaat van goed issuesmanagement is een organisatie die als volwaardige partner door de politiek en niet-gouvernementele organisaties beschouwd wordt, en een betrouwbare bron is voor de media.


Book
Bedrijfspromotie via internet : mogelijkheden en aandachtspunten
Author:
ISSN: 15719928 ISBN: 9789013086904 9789013086973 Year: 2011 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft tips voor het promoten van een bedrijf via internet. De gebiedende wijs waarin de waardevolle suggesties worden gegeven, is een verademing. Een vertrouwenwekkende handleiding zonder poespas en met een voorbeeldige overzichtelijkheid. Als basis komt de opzet van een website aan de orde, zo ook de vindbaarheid ervan en de redactie van aantrekkelijke teksten. Daarnaast e-publicaties, zoekwoorden, sociale media, online adverteren en free publicity. Het boek kan van groot nut zijn voor zelfstandigen zonder personeel én grotere bedrijven die hun diensten via het internet onder de aandacht van potentiële klanten willen brengen. Het is een deel in de reeks 'Taalanker' over de aanpak van herkenbare werksituaties, zoals timemanagement en omgaan met stress.

Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by